Parkats kontrollib 140 parkivat autot minutis

0

Sel sügisel alustas Tallinna eraparkimisaladel tööd numbrituvastuskaameratega sõiduk Parkats, mis muudab mugavamaks ja oluliselt lihtsamaks parkimiskorraldajate töö.

AS Ühisteenuste kasutusele võetud Parkats on Eestis nii uus tehnoloogiline abimees, et isegi kõiketeadev Google’i otsimootor ei teadnud sellest mõnda aega midagi. Sõiduki esimesed testimised algasid talvel, suvel tehti esimesi kontrollringe ning sügisest on saanud Parkatsist tõsine töövahend, mis meedia huvigi pälvinud (ja ka Google on vahepeal targemaks saanud).

E-parkimiskontrolör Parkats

Nelja numbrituvastuskaameraga sõiduk suudab kontrollida 140 parkivat autot minutis. Foto: Reimo Raja

Kui Parkats ja parkimiskontrolör võidu parkimiskontrolli teeksid, saaksime tõenäoliselt järgmise tulemuse: Parkats 140 autot minutis, parkimiskontrolör 5 autot minutis. Nii kiiresti suudab Parkats kontrollida, kas parkivatel autodel on parkimisluba või mitte. Kontrollauto on varustatud nelja numbrituvastuskaameraga, mis loeb ka 30 km tunnikiiruse juures veatult sisse parkivate sõidukite autonumbrid ja kontrollib reaalajas parkimislubade kehtivust. Vastus, kas sõiduk pargib või mitte, tuleb kõigest loetud sekundite jooksul. Samuti vähendab numbrituvastuskaamerate kasutuselevõtt parkimiskorraldajate eksimise võimalust autonumbrite sisestamisel.

Kas see tähendab, et Parkatsid võtavad siis parkimiskontrolöride töö üle? “Kindlasti mitte,” kinnitas AS Ühisteenuste parkimiskontrolli ja liikluse reguleerimise juht Ganem Hasson. Tema sõnul muudab see kontrolöri töö mugavamaks ja parkimiskontrolli kiiremaks. Teisisõnu, parkimiskontrolörid tänavatelt ei kao ja tänu Parkatsile saab parkimiskontrolle teha kiiremini ja sagedamini. Kuna Ühisteenuste hallatavaid parkimiskohti on üle mitmekümne tuhande, siis selleks, et kõiki neid kohti jõuaks reaalselt ka kontrollida, tekkiski vajadus n-ö targa auto järele. Eestis on Parkatsi tööks ka kõik eeldused loodud: lõviosa parkimisi teostatakse mobiilside, nutiparkimise või elektrooniliste piletite vahendusel, mis oluliselt hõlbustab parkimiskontrolli.

Parkatsi tööpõhimõte on lihtne. Parkimiskontrolör istub autos ja sõidab mööda parklat. Auto katusel olevad kaamerad loevad numbrimärke ja autosse paigaldatud tarkvara abil tuvastatakse, kas sellise numbrimärgiga autol on parkimisluba olemas või mitte. Kaamerad suudavad numbrimärke lugeda nii varavalges kui õhtupimedas. Ja kui mingil põhjusel pole numbrimärk arvuti poolt loetav, siis teeb töö ära Parkatsis istuv inimene.

Täna sõidab Eesti ainuke Parkats mööda Ühisteenuste poolt hallatavaid eraparklaid. Kas ja millal hakkab selline masin ka Tallinna linna parkimisaladel kontrollringe tegema, näitab aeg. Selline lahendus ei ole veel ka mujal maailmas väga laialdaselt levinud. Parkimiskontrolli otstarbeks on numbrituvastuskaameratega varustatud sõidukid kasutusel näiteks Venemaal ja Hollandis ning Soomelgi on sellise sõiduki kasutamise plaanid.

Jaga

Kommenteeri