Terves kehas terve vaim – sportima koos kolleegidega!

0
Esme Kassak

Esme Kassak, “Julged hoolida?” toimetaja

Sport ja liikumine teevad õnnelikuks, kuid kuidas leida see õige ala? Paljud spordialad passivad harrastamiseks aastaajast hoolimata ka siseruumides, teiste puhul on tähtis lihtsalt ilmastikuolusid arvestav varustus. Sportima siiski kedagi sundida ei saa, kuid hea tõuke võib anda toetav seltskond. Tänu sõpradele või töökaaslastelegi võib enda jaoks avastada täiesti uusi alasid.

Julge peale hakkamine pool võitu
G4S Eestis on sportimise toetamiseks loodud spordiklubi, millega liitunud isikud saavad üle Eesti käia näiteks ujumas või jõusaalis, aga ka osaleda üheskoos suurematel spordiüritustel. Piirkonniti on sportimisvõimalused erinevad, kuid palju sõltub inimestest endist. G4S Spordiklubiga aktiivselt seotud müügijuht Henri Alt jutustab, et meeskonnamängude puhul on väga oluline järjepidevus nii teavitamisel kui ka kindlas ajas ja kohas. Suures ettevõttes saab alustada meeskonna kokkupanemisel lähematest kolleegidest ja edasi levib sõna heast üritusest ise.

Jalgpall

G4S meistrivõistlused jalgpallis. Foto: G4S Eesti

„Alguses on tähtis igapäevane pealekäimine, et asi hoo sisse saaks. See võib aega võtta, sest ikka leidub kellelgi mõni vabandus. Tänaseks on jalgpallitreeningud meil aga nii hästi käima läinud, et inimesed tunnevad ise huvi, millal on mäng väljas ja millal sees,“ räägib Henri.

Suurt huvi jalgpallimängu vastu näitab seegi, et juba teist hooaega on oktoobris kolitud siseruumidesse edasi mängima. Vajaliku meeskonna suuruse tagamisel on olnud oma roll samas ajas ja kohas, millega huvilised saavad ka pärast pikemat pausi arvestada ja lihtsalt kohale tulla.

Tähtis on osavõtt
Üheskoos sportimine mõjub hästi, sest ergutab kaaslasi regulaarselt liikuma ning innustab ka uusi alasid proovima teiste juhendamisel ja julgustamisel. Ikka hea seltskonna pärast! Lisaks treenimisvõimaluste loomisele korraldab G4S Spordiklubi aasta jooksul erinevaid meistrivõistluseid. Klubi vedajad toonitavad, et võistlus on eelkõige hea võimalus end proovile panna ja miks mitte mõne alaga lähemal tutvust teha. Nii näiteks eelnes reketloni võistlusele sügisel eraldi treening. „See on igamehe võistlus, mitte mõisa peale,“ kinnitab klubi eesotsas seisev turvajuht Sergei Karelin humoorikalt. Ja eks neid katsetusi tulegi vahel naljaga pooleks võtta, sest kõik ei pruugi tõesti kohe õnnestuda.

Sulgpall

Foto: internet

Henri Alt on võtnud osa enamikust klubi korraldatud võistlustest ning mõnigi varasemalt harrastatud ala on nii taas meelde tuletatud. „Ma olen kunagi varem ka sulgpalli mänginud, kuid just tänu spordiklubile võtsin reketi uuesti kätte. See on üsna lihtne ala, kuid samas tuletab meelde lihaseid, millest muidu polnud aimu,“ muigab ta. Karta ei maksa ka, et üksi tulles jääks mõni sulgpallihuviline ilma partnerita, sest trennis saab oma osavust proovile panna kõigi klubi mängijatega.

Sergei Karelin julgustab omalt poolt jõusaali kasutama ning võimalusel kogenumatelt nõu küsida. „Käia on vaja just seal, kus käib palju rahvast. Siis saad teistelt abi või nõu küsida ning lisaks saab teiste pealt õppida, vaadates, mida ja kuidas nemad teevad,“ soovitab ta.

„Mäletan aega, kui ma ei julgenud jõusaali minna ja hakkasin trenni tegema alles siis, kui saali üksi jäin. Siis tuli minu juurde üks patrullipoiss ja ütles, et mida sa põed – sa teed trenni ju enda jaoks ja kõik on kunagi alustanud nullist. Sama lausega püüan nüüd motiveerida teisi.” –  Sergei Karelin

Eero Liivandi

Eero Liivandi. Foto: erakogu

Terves kehas terve vaim
Igaühes ei ole ehk sellist kaasasündinud spordipisikut, kuid liikumise tähtsust mõistab enamus. Millest siis alustada? „Vägisi ei ole mõtet midagi teha. Tuleb leida enda jaoks see õige ala ning tunda rõõmu väikestest asjadest,“ soovitab üks aktiivsetest G4Si sportlastest, ärikliendihalduse osakonnajuht Eero Liivandi. Eerot ennast motiveerivad sportimisel nii protsess ise, hea enesetunne ja tervis kui ka uued põnevad väljakutsed, nagu näiteks Vasaloppeti 90 km maraton või Tallinnast Otepääle ühepäevane jalgrattasõit.

„Sageli püstitatakse liiga suured eesmärgid või hakatakse liiga intensiivselt peale ning see võtab kiirelt isu ära. Alustuseks piisab, kui mõne auto- või bussisõidu distantsi jalgsi või rattaga läbid,“ annab Eero nõu. Tema peamisteks õpetussõnadeks suurematest võistlustest osavõtmisel on piisav ettevalmistus, et tervisele järsu suure pingutusega liiga ei tehtaks. Iseenda tulemusi on huvitav joonele panna ka aastate lõikes, kuid eelkõige võiks eesmärgiks olla hea enesetunne.

Kolleegidega sportimine tugevdab meeskonnatunnet

BodyJam

Foto: internet

G4S Spordiklubi alade hulgast leiab ka midagi tulistele tantsusõpradele. Juba viiendat hooaega viib G4Si enda töötaja Kristiina Alliksaar, kes on ühtlasi Les Millsi BodyJami instruktor, läbi tantsutreeninguid BodyJam. Tantsida on võimalik kuumade hittide saatel erinevaid stiile ja saada võrratu elamus.

„Julgustan kõiki tulema proovima! Karta pole tarvis, sest treeninguid viin läbi nii, et nii algaja kui edasijõudnu saab trennist suurepärase elamuse,“ kinnitab igapäevaselt sekretäriametit pidav Kristiina. Tantsutrennis osalejad on tagasisidena öelnud, et see aitab nii vaimselt kui füüsiliselt end suurepärases vormis hoida ning et vahva seltskonnaga on mõnus treenida.

„Kristiina loob trennis sellise meeleolu, et terve seltskond naudib seda, tundes end vabalt, ja lihased kasvavad. Ühesõnaga, paneb meid nii tantsima, et tantsustuudio katus on läinud!“ – Tatjana Kozlova,  G4S Eesti töötaja

Koos trenni tegemine annab võimaluse kolleegidega suhelda töövabas õhkkonnas, õppides neid seejuures teise külje alt tundma. Lisaks saad igapäevasele tiimile veel ühe – sporditiimi, kes toetab ja elab kaasa. Küllap siis juba nii töistele kui ka sportlikele ponnistustele.

Jaga

Kommenteeri